понеделник, 26 януари 2009 г.

January

Януари...
И по бързо от всичко бялата приказка се превърна в кишава реалност...
Кецовете ми пак плувнаха във вода, а дънките до колянце са мокри...
И все пак тайната, тихата смяна на времето приковава погледа ми към запрашения прозорец...
Гадната киша постепенно се смени, също толкова тайно, с едно едновременно топло и ледено студено румолене...Тихите стъпки до мен, в дъжда...стъпките на хора, които обичам, стоящи до мен, чудещи се на блясъка в очите ми... Любопитство или навик...пролетният дъжд винаги ме е привличал...
Хората...които обичам...Само те още стоят тук, до мен, в студения дъжд...Усмихват се, защото аз се усмихвам...
 Още един мокър кец пристъпва до моя, две студени ръце ме прегръщат... и насред студа, насред наглед ужасното време...усещам дъжда вече толкова топъл...Празни, глухи....улиците, които до сега ме караха да се чувствам толкова самотна...сега ми подсказват, че вървя в правилна посока...и все този шепот...на падащи капки...Втора усмивка...този път на облаците...одавна не следя в колко локви стъпих...очите се отлепиха от калната реалност, за да погледат кристалния дъжд...Вървя мокра по празните улици, mp3-то за стотен път превърта една и съща песен...не обръщам внимание...в главата ми се въртят съвсем други неща...прозрачна капка се стича по един от кичурите ми...осъзнавам, че съм прогизнала...ходя пеш от доста време...и почти съм стигнала до вкъщи...Сама, а пак стъпки след мен... телефона звъни...познат глас - на приятел...глупав въпрос и продължителен смях..На лицето ми пак широка усмивка...затварям телефона и си говоря сама.......поглеждам към уличните лампи...сещам се за онези стъпки след мен...обръщам се рязко...очаквам да видя човека, който искам да бъде до мен...самата мислъл за него ме кара пак да се усмихна...сега пък на мен...и пускам пак същата, старата песен, пак влизам на сухо в прашния вход...случайно замислям се за Януари, изтръсквам косата и тръгвам по стълбите...Нима един тих дъжд отми цялата болка там, вътре...?                                                                                                       Нимфа

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ако ти е харесало, кажи. Ако не - пак кажи.